Ο Δήμος και οι φορείς του αφουγκραζόμενοι τις σύγχρονες τάσεις αλλά και τις προβληματικές του τομέα αστικής ανάπτυξης, έχουν ξεκινήσει μια σειρά ενεργειών για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων εγκαθίδρυσης ενός συστήματος μάρκετινγκ πόλης. Εντούτοις, όλες αυτές οι ενέργειες αποτελούν αποσπασματικές ενέργειες που υλοποιούνται χωρίς να υπάρχουν σχετικές μελέτες και έρευνες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ένα στρατηγικό σχέδιο ως οδηγό βάσης. Οι εν λόγω δράσεις αφορούν κυρίως την προβολή της πόλης ως τουριστικό προορισμό, παραβλέποντας το επιχειρηματικό προφίλ που πρέπει να αναπτύξει για την προσέλκυση επιχειρήσεων, συνεδρίων, κλπ., καθώς και το προφίλ μιας ελκυστικής και φιλικής πόλης για νέους κατοίκους και φοιτητές. Η στρατηγική μάρκετινγκ επιδιώκει να αναδείξει την Καβάλα ως ένα μεσογειακό ορόσημο, τουριστικού, ερευνητικού και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Το σύστημα μάρκετινγκ θα αναπτυχθεί με μακροπρόθεσμη προοπτική και βασισμένο σε μια σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Το σύστημα μάρκετινγκ θα περιλαμβάνει τρία (3) υποέργα, το σχέδιο μάρκετινγκ (ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης, προσδιορισμός στρατηγικών στόχων, καλές πρακτικές, σχέδιο μάρκετινγκ), το τοπικό σύμφωνο ποιότητας (συναντήσεις εργασίας, εκπόνηση διερευνητικής μελέτης, συμβουλευτική επιχειρήσεων για ένταξη στο Τ.Σ.Π.), το σχέδιο branding (μακέτες, λογότυπο, εφαρμογές, σχέδιο merchandise).
Το σύστημα προϋποθέτει την κατάρτιση ενός σχεδίου μάρκετινγκ και branding για την πόλη, το οποίο θα διακρίνεται σε έξι φάσεις:
- Α΄ φάση: Έρευνα, Μελέτη & Ανάλυση
- Β΄ φάση: Κατάρτιση Σχεδίου Μάρκετινγκ
- Γ΄ φάση: Κατάρτιση Σχεδίου branding
- Δ΄ φάση: Εφαρμογή μάρκετινγκ πόλης
- Ε΄ φάση: Εφαρμογή Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας
- ΣΤ΄ φάση: Εφαρμογή branding πόλης
Αναφορικά με τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για την υλοποίηση του Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας (Τ.Σ.Π.), αυτή θα περιλαμβάνει τρεις δράσεις:
- 1η Δράση: Διοργάνωση συναντήσεων εργασίας – workshops
- 2η Δράση: Εκπόνηση διερευνητικής μελέτης – εμπειρογνωμοσύνης για την απόκτηση «Τοπικού Σήματος Ποιότητας»
- 3η Δράση: Συμβουλευτική επιχειρήσεων «Τοπικού Σήματος Ποιότητας»